TOIMITAAN YHDESSÄ

Toiminta

Työväenyhdistyksellä toiminnalla on pitkä historia. Yhdistys on perustettu 1888 ja sillä on ollut tärkeä rooli kaupungin kehittämisessä. Työväenyhdistys on kerännyt ihmisiä poliittiseen toimintaan sosialidemokraattisten arvojen pohjalta. Yhdistyksen riveistä on valittu vaikuttajia kaupunginvaltuustoon ja muihin kaupungin luottamustehtäviin, kansanedustajina ovat toimineet muun muassa Antero Kekkonen, Anna-Liisa Kasurinen, Risto Tuominen, Veikko Kokkola ja Meeri Kalevainen.

Työväenyhdistyksen toimijoita löytää Työväentalolta nykyisin Kotkan konserttitalo. Toimisto sijaitsee pääsisäänkäynnin vieressä osoitteessa Keskuskatu 33, LH 4

Yhdistyksen toiminta on jaettu toimintalohkoihin, joita ovat opinto-, virkistys-, viestintä-, vaali- ja kokoustoiminta, yleinen yhdistyö sekä avointen tilaisuuksien järjestäminen. Toiminnan suunnittelusta vastaa yhdistyksen syyskokouksen kahdeksi vuodeksi kerrallaan valitsema johtokunta, johon kuuluu puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, kahdeksan jäsentä ja kolme varajäsentä. Yhdistyksen päätoimimisena sihteerinä on järjestösihteeri Riku Pirinen. Johtokunnan suunnitelmat ja aloitteet käsitellään jäsenistön kesken yhdistyksen kokouksissa ja jäsenilloissa.

Yhdistys toimii aktiivisesti yhdessä muiden kotkalaisten puolueosastojen kesken tunnuksella SDP KOTKA.

Yhdistys tapaa kaupunkilaisia Kotkan kalamarkkinoiden tuntumassa

Yhdistys on järjestänyt muutaman kerran pihakirppiksen Konserttitalon sisäpihalla.

Sosialidemokraattisen vaalityön tekeminen on tärkeä toimintamuoto

Kokous on perinteinen mutta vaikuttava tapa toimia